SSK-gasque!!

Så var årets sjuksköterskegasque avverkad! Som i fjol så gick den av stapeln på ÖG-nation!

Dagen började redan kl 13.30 med ett litet besök på Studentvägen 22 för tillfixning av håret mitt! Linda va snäll å ställde upp, tack för de! Sen förfest kl 16 inne i stan. Fick en del blickar när vi tågade ner till stan i finklänningar å friserade mitt på dan! Väl på förfesten sprättes champagnen! Ska de va så ska de va!! Å som sej bör så kommer ju fint folk alltid sent.. Men till vår glädje fanns de fördrinkar kvar till oss! Å i år va de till och med med alkohol i! Tidigare år va de nån/några som drack upp alla fördrinkar så alla  inte fick, vilket ledde till att de gjorde endast alkholfria fördrinkar.. Men de personerna har väl antagligen tagit examen nu! Bordplaceringen va fin må jag säga! Jag, Hannah å Elin hamnade me varann! På sittningen var det cirka 180 pers, varav kanske 30 killar.. Så e de å plugga till ssk! Men vi hade kul ändå! Sjöng en massa å åt riktigt god mat! För att inte tala om vinet å snapsen!! Mm!! Middan förflöt i princip utan skandaler.. Lite svinn får man räkna me.. Ett bord braka efter alla ställt sej på de.. Oops! Annars va de okej.

På släppet sen, där alla är välkomna, kom det däremot en hel del killar.. Sjuksköterskegasque-släppet är ett av de populäraste släppet bland teknologer.. Undrar varför? ;-) Till min stora glädje dök även Johan å Ejan upp!! De va på g må jag säga! Efter att mina fötter protesterat mot de allt annat än sköna skorna, så tog Johan å Ejan med sig skorna ut på dansgolvet å lät dem få en tur! Hehe!

Kvällen fick en finfin avslutning! Jag, Johan å Ejan hade sällskap hem. Många tokigheter som avverkades på vägen hem till Studentvägen!! Surrings, sneddings å, så klart, extra varv i rondellen! Fick eskort ända till dörrn! Grymt tyckte jag, mindre grymt tyckte de i mitt hus som fick sej en fin påringning av Johan mitt i natten... Å Ejan så till att vi tänkte på kungen me.. Idag när jag kom hem från skolan stod ett "kuvert" som brevbäraren lagt ut ur postlådan som va adresserat till Kungen, Slottet, Stöckhölm...

Riktigt trevlig kväll må jag säga att vi hade!! Överträffde alla förväntningar, som va lågt inställda efter fjolåret.. Så roligt att gå ut sådär me klassen också!! De va vissa som va gladare än andra om man säger så.. Hehe, riktigt kul å se hur vissa skämdes litegranna idag! ;-)

image3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag om nån vet att du är grymt sällskap på finare kalas, sen att det alltid slutar ungefär som alla kalas, oavsett klass, det ser jag bara som en stor fördel...

2007-04-03 @ 20:40:09
Postat av: Erika

Det var en grymt bra kväll! Så himla glad att jag gick trots allt... ;) pöss

2007-04-03 @ 22:44:39
Postat av: Rickard

Åh vad roligt att gå på kaffegask! :P
http://riickard.blogspot.com - NY BLOGGADRESS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback