huvet i sanden...

Så.. Samtidigt som termometern letat sej upp till otroliga 19 grader utanför mitt rum, så tog min medverkan i ledighetskommitén abrupt slut. Dags att börja göra nåt som jag inte gjort på länge, plugga.. Pedagogiken slutade i fredags efter 20 veckors analyserade och reflekterande! Trodde aldrig det skulle ta slut! Så det firades rejält! Som vi längtat! Började me förfest å skitsnack hemma hos mej innan vi letade oss ut i Uppsala-natten! Alla var på så toppenhumör! Riktigt lyckad kväll och avslutning på pedagogiken må jag säga!

Så, igår började vi äntligen ny kurs!! Medicin med faramakologi och klinisk kemi.. Tung är väl det som finns att säga om den. Men även intressant. Nu kanske man får lära sig nå vettigt som man faktiskt kan få användning av! Men det är liite svårt att motivera sej att dyka ner i böckerna när solen skiner så fint utanför.. Så ikväll blev det till att dra ner persiennerna och låtsas att det regnade utanför.. Funka nästan.

Snart påsk!! Åker hem om lite drygt en vecka! Längtar hem nu faktiskt.. Ska bli skönt! Förutsätter att solen ska skina oavbrutet och planerar att gräva ner mej i en snödriva och inte röra mej och låta fräknarna bli fler och fler!! Mmmm! Kanske även blir lite äkta bond-styrdäns om man har "tur" ;-)

Nä, från å med nu och fram till sommarn blir de till att stoppa ner huvet i sanden och köra på me plugget! Så ovant bara.. Har inte behövt plugga sen förra våren typ.. Men de rer sej väl...

Kommentarer
Postat av: katarina

jag är bländad. flitens lampa lyser ända hit. kör hårt vännen. men på skärtorsdag vill jag att du tar en liten break. kanske kläcka ett påskägg med mej?! helst på förmiddagen, vi drar nog alldeles efter lunch! hoppas du kan!! puss!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback