[schvejts]

Så var de gjort! Tog mej en spontantripp till Schweiz i helgen.. Trevligt. Åkte igenom Schweiz för snart sex år sen (shit, börjar bli gammal...) med min kära Hanna, missade ett tåg som ledde till att vi blev kvar en natt i Zürich och fick se hela landet i dagsljus från tågfönstret. Visade sig att det var ett vinnande koncept! Riktigt vackert var det vi fick se! Redan då kändes det självklart att åka tillbaka å uppleva allt på närmare håll än från ett skitigt tågfönster. Tillfälle har saknats tills nu... Då var det bara att tacka och ta emot! Å det var precis så vackert som jag kom ihåg det! Man blev helt tagen! Höga berg, djupa dalar och fina byar vart man än tittade!! Fina små alphus byggda högt uppe på bergkanten, precis som om de tävlade i vem som kunde bygga huset högst! Helt fantastiskt! I söndags vaknade vi dessutom till ett Schweiz med klarblå himmel! Då blev det fart! När man typ inte sett solen på över en månad finns inga ord på glädjen att äntligen få se den!! Blev en tripp till en grannby med ett stopp på en uteservering! Underbart att lapa sol bredvid en sjö i en t-shirt i mars! Verkligen livet på en pinne! Sen äntligen en tripp till en alpby! Andermatt stod på schemat. Kontraster! Från en varm uteservering till en alpby med snö! Dock var solen närvarande även där! Riktig mysig by!
Trots att det var en relativt kort resa hanns det med en hel del! Fick se så otroligt mycket vackert! Turer till Luzern (väldans mysig stad), Zürich och en massa intilliggande byar stod bland annat på schemat liksom lite sport! Haft det bara bra med andra ord!


image4

Kommentarer
Postat av: Anonym

My God!!! Om det är sådär det ser ut i landet jag inte kan uttala så måste nog även jag ta mig dit. Tyckte Åre var grymt nu när vårsolen strålar om dagarna, men det där var tamej 17 svårslaget! Men det är soooft med praktik, sitter och väntar på att nedladdning av film ska bli klart nu... Jobbigt... kraaam!!!

2007-03-08 @ 09:59:29
Postat av: Erika

Men du... inga dåliga vyer där inte! Härligt att du haft det gött! Kramar!

Postat av: 2235B

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurschäkta en yngling, men varför meddelar du inte om ditt bloggeri?! tur att jag har så pass mycket hacker i mig att jag nosade mig fram till roosens blogg. puss på dig.

2007-03-08 @ 23:34:09
Postat av: Stina

Hej! Kul att du bloggar! :o)
Jag älskar också Schweiz!!!

2007-03-18 @ 07:55:57
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback