replik...

Jaha, då va det dags igen då.. Fått ännu mer skit kastad i ansiktet. Min rival klagar på att vårt battle och tycker det än onödigt. Jag vill bara ännu en gång påpeka att jag inte drog igång det här! Jag var nöjd som det var innan och såg ingen anledning till bråk. Men jag kan heller inte stå me händerna i fickan och inte agera! Att klanka ner på Holiday Roosen Inn är att klanka ner på mej! Så här kommer det, stumpan. Round 2!

Till och börja med kan vi ta den så kallade  "slogan" som Cat over Nat skaffat sej- där du får det du vill ha. Hallå där! Snarare Cat over Nat-där du får det som inte mjölbaggarna mumsar på! Finns ofta inget annat än sur-te att välja på heller!!

Sen har vi det här med självserveringen och "bibehållandet av kreativiteten och aktiviteten" som förespråkas på CoN. När jag åker å bor på hotell så vill jag lämna vardagens bekymmer bakom mej och bara slappna av. Å en sak som jag definitivt inte vill göra är att bädda! Men tror ni inte att det var precis det som jag fick göra idag! Jag tog en sväng förbi master bedroom på CoN. Det skulle jag inte ha gjort... Sängen var i en enda röra! Bara att bädda å rätta till så man hade nånstanns att vila rumpan på. Behålla sin kreativitet å aktivitet? Pyttsan, snarare döljer sej en lat värdinna bakom dessa ord. En värdinna som inte orkar servera sina gäster eller som anser sej för fiin för att bädda en säng! Nä, tacka vet jag HRIs all inclusive. Här är vi inte rädd att få lite skit under naglarna. Här gör vi allt för våra gäster! Vill inte minnas att värdinan på CoN bäddade ihop sin egen säng när hon flyttade ut. Då pratades det minsann inte om att behålla nån aktivitet, då drog hon bara.

Å appropå antalet gäster å kvalitet-kvantitet grejen. Jag har också en stammis, som återkommit bra nog mycket längre än din stammis, som är supernöjd me kvaliten! Så där har du inget att komma med! Jag har nämligen både kvantitet OCH kvalitet, något du knapast kan skryta med!!

Igår kväll kom hon dessutom krypande! Fick ett samtal och sen så kom hon. Eftersom vi utkämpar en hård strid blev jag väl inte överlycklig att hon skulle komma, men som den proffesionella värdinna jag är så ställde jag naturligtvis upp. Tänkte att hon kanske behövde komma ifrån mjölbaggsträsket ett tag å se hur det egentligen ska vara på ett full service hotell. Så jag ställde mej å bredde mackor me lyxigt pålägg, som jag stod för, för här behöver man minsann inte ta me eget pålägg!! Gjorde en specialare me skinka, smaksatt keso å smulad basilika. Å hon åt. Som om hon inte sett mat på flera dar! Fick jag nåt tack?! Nä, det fick jag inte. Däremot så kletade hon ner min tillrik med sitt äckliga sur-te! Plus att hon vandaliserade mitt rum! Min nalle hängde i gardinstången! Där gick hon över gränsen! Blanda inte in min trogna vän sen -89 i det här!! Sen kröp det fram varför hon egentligen ville komma upp. Hon ville låna hålslagarn!! Då duger det minsann! Nädu, stumpan, nu har det gått för långt!


Imorrn bär det av!! Skönt!! Ska bara klara av ett par timmar på centraloperation innan tåget går, så kommer jag!!
Igår hade vi dessutom examination från akutplaceringen. Vi hade simulatorträning! En docka vid namn Simon som andas, har puls och blodtryck, vener som man kan sätta nål å ta prover från och så kan han prata. Vi skulle gå in 3 å 3 å ha 4 åskådare som följde alla steg vi tog. Vi fick reda på anamnes på patienten, varför han låg inne å så. Sen skulle vi gå in och göra sedvanligt morgonarbete. Jag tänkte innan att det är lungt, så länge inte jag blir ansvarig sjuksköterska i första situationen för då kan kolla på de andra först å lära sej lite. Lottdragning å jag med min vanliga tur i spel drog just ssk1 i situation 1... Tack för den! Så det var bara gå in å ta kommandot.. Så jag å en som spelade undersköterska gick in till "patienten" som efter ett tag inte alls mådde bra.. Blodtrycket och syremättnaden sjönk, pulsen steg och han blev slö och medvetandesänkt.. Så då var det bara å agera.. Bra att få testa på en akutsituation på låtsas innan det händer på riktigt. Vår "patient" hade drabbats av en blödning efter operation, så med lite dropp, syrgas å blodtranfusion så repade han sej! Intressant ändå å se hur man reagerar! Borde få träna oftare!

Ses imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback