Skellefte...

Sådär. Nyligen hemkommen från en helt underbar helg i Skellefteå!! Aldrig varit längre norrut än Strömsund, å de e ju ingen vidare merit.. Så jag tog beslutet att det va dags å göra nå åt saken! I fredags satte jag mej på planet norröver. Landade och blev kär! Vitt överallt, klarblå himmel och minusgrader!!! Så härligt!! De e ju SÅ de ska va på vintern, inte de där gråslasket som är här!! Tog  mej in till stan. Efter alla beskrivningar av stan så såg jag en liten håla framför mej i samma storlek som Svensta typ.. Men det va helt fel! Riktigt mysig och hyfsat stor stadskärna!Många affärer å mkt folk. Sen kom min kusin å fiska upp mej när hon slutat skolan och vi gick hem till henne. Sen var de full fart hela helgen! Hann me ett besök på skolpuben där ett "band" spelade tv-spelslåtar... Hmm. Umgicks en hel del me dem i korridoren där. Trevligt folk. Å naturligtvis en Östersundare.. De finns ju överallt ju! På lördagen tog vi oss ut till en annan kusin för att hälsa på. Där fick jag smaka palt för första gången;-) Ska det va så ska de ju va! Fick även träffa mina kusinbarn för första gången! Sven, 1 år å 7 månader och lilla Elsa, 2veckor. Så söta ungar! Väl ute på landet så tog vi oss en tur me sparken nerför vägen. Shit, va de gick! Skönt me vinteraktiviteter! Efter turen till landet så åkte vi skridskor!!! Hur kul som helst! Va inte igår direkt! Men rinken va täckt me 20 cm snö å ingen skovel fanns.. Fördelen var ju att man landade mjukt iaf...

Riktigt skönt va de iaf å få sej lite mer vinter!! Otroligt mycket snö va de, å de fortsatte å snöa hela helgen me! Ville inte tillbaka till Uppsalavintern.. Men alla roliga saker tar slut å igår va de dags att åka hem igen.. Hjälper ju lite att de e sol ute iaf ;-)

Idag började den låååånga resa som förhoppningsvis ska leda till succé i augusti... Huvva va långt de e dit...

Kommentarer
Postat av: Carro

Ah, vinter... Drömmer mig bort till den vinter som varit (och som komma skall i påsk) du vet att du är inräknad i mina planer då va ;) Precis som du är med i augustiplanerna, kom ihåg: bara 60 gånger till så...

Postat av: Erika

Underbart att få känna av lite RIKTIG vinter! Det här är ju itnå... Inte sett tilstymmelse till vinter i år... Knepigt. Mysigt med mat o bastu ikväll! =) Puss

2008-03-04 @ 22:57:07
URL: http://erikao.blogg.se
Postat av: katarina

jag tycker i alla fall att det är skönt att du är tillbaks. tryggt att ha dej i huset liksom ba typ. tack för ikväll! det var på sin plats-lite naket brudmys ;)

2008-03-04 @ 23:04:50
URL: http://katarinaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback