"våran kunskap kostar pengar" ;-)


Ja, så har man då premiärat... Gått i mitt livs första demonstrationståg. Check på den. I går så rättade jag in mej i ledet när Vårdförbundet ordnade demonstration för högre löner för sjuksköterskor. Bra att kämpa för högre löner innan man ens har en lön, för mej är ju all lön en höjning.. Så man kan säga att jag kommer å få det jag demonstrerade för;-) Men tänk er några hundra arga tanter på marsch genom stan, det var en skrämmande syn som mötte folket på Uppsalas gågata igår kan jag lova.. Alla skrikandes geniala slogans, som må ha tagit ett par veckor å knåpa ihop;-). "Våran kunskap kostar pengar", "Vårat ansvar kostar pengar" å "Kompetens ger bättre vård"... Liiite lama slogans må jag säga. Men det var ju för en bra sak, så det kändes bra att man va där och fick upp antalet deltaganden.

I helgen har jag å särbon haft riktig kvalitétstid! Idag tog vi en utflykt till IKEA å storhandlade lådor.. Ett måste när man bor trångt! Blev en heldag inklusive köttbullar å träning.. Igår blev det den lite otippade kombinationen drinkar å Alfapet i trevligt sällskap på V-Dala. Jag å särbon lyckades inte vinna, men riktigt roligt va de iaf!

Har bytt praktikplats igen.. Spenderar nu dagarna på akuten på Akademiska sjukhuset. Full rulle å patienter överallt. Lite ovant,men de e bara å hänga i. Blev en rivstart första dan me en obehaglig upplevelse.. Men man ska väl härdas antar jag. Nya tag imorrn!

Snart påsk! Hemfärd!!

Kommentarer
Postat av: Erika

Det lät verkligen som en helmysig helg! =) Underbart med sådana helger lite då och då! Och grymlansch att du demonstrerade... "Vi måste höja våra röster för att höras..." Snart påsk. Håll ut! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback