bästa borgen...

Så har Valborg passerat för denna gång. Min sista Valborg som student i Uppsala.. Känns lite vemodigt faktiskt. Men vilken Valborg det blev!! Redan på måndagen kom Carro hit å flyttade in på hotellet som även tog emot POs å CoNs ägare! Så det var trångt på mina 18kvadrat, men så skoj! På tisdan så unnade jag mej att bara gå halvdag i skolan för att sen åka ner på stan å sätta mej vid ån me Carro. Väl där skaffade vi oss bästa brännan, bondbrännan! Tänkte inte på att 3timmar vid ån skulle ge sånt resultat.. Men men. Sen var det dags för Kvalborg. Efter att ha delat upp oss lite på olika förfester så sammanstrålade vi alla på Norrlands dansgolv. Vilken kväll!! Satt inte en minut av kvällen. När sällskapet ville gå hem så var inte jag redo att ge upp utan stannade kvar ett tag till. När jag sen kom hem så låg de allihopa på mitt rum å snicksnackade. Mys! På Valborgs morrgon ringde klockan traditionsenligt 8.00 å dagens äventyr tog sin början. Efter en uppfriskande snabbdusch å ett välbehövligt glas Resorb intog vi förfrukost bestående av fil, flingor å champanch!! Sen blev det bästa tekniken, löpandeband-tekniken för att förbereda för den riktiga frukosten. Lyxiga mackor å ost å kex! I år intogs champagnefrukosten alldeles utanför mitt hus, så de va rikgtigt behändigt! Va kanske 40pers som samlats på vår gräsmatta för stt starta dagen som sig bör. Härlig tillställning me musik också! Sen samlade vi ihop oss å begav oss till, den i år kraftigt förminskade, Ekonomikumparken. Trångt, men finns de hjärterum.. Där var det strålande sol å fullt me människor som strålade ikapp me solen. Så grymt härlig stämning!! Där satt vi å njöt tills de blev dags för galopp å ännu mer champanch på Norrlands. Mys å skoj!!! Sen var det ett slitet gäng på väg hem. Men efter en middag å lite civilkurage av Ejan så kom vi igång igen! Medan vi satt å åt så såg vi nämligen ett gäng klottare som höll på å kladda på Folkes vägg varpå Ejan stegade fram å talade om ett å annat för dessa ynglingar. Ratzi var framme me kameran å fångade dessa snorungar på bild också. Dagens goda gärning!!! Sen drev vi runt hela kvällen. Va på utefest här på Studentvägen, tog några kaffepauser å gav oss ut igen. Men efter 16 timmars fest kom John Blund å sa till på skarpen, så då va de bara å ge me sej.. Men vilken Valborg som sagt!! Vilka tjejer jag har!

Igår var det den dan på året som blir tyngre å tyngre för varje år.. Ett år till har lagts till handlingarna och ett nytt har tagit sin början. Nästa år blire nog mer förknippat me ångest då man passerar ett kvarts sekel... Tack till alla som gjorde min dag toppen!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Bättre än så kan veckan inte sammanfattas, helt underbart att få lite tid med er. Ni är på tok för långt ifrån mig i vardagen. Men en sak är säker, och det är att bondbrännan håller i sig :)

2008-05-03 @ 20:22:26
Postat av: Erika

Det blev ju en toppentillställning det här! =) Verkligen lyckat! Mycket har hunnits med, så nu är det på tiden att ta tag i plugget o vardagen igen... Bästa ört... TÖRRT! Pöss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback