antiklimax..

Ja, vilken konstig dag.. Skulle, som sagt, kliva på mitt första pass som sjuksköterska idag kl 9.00. Har laddat mentalt och ställt in mej på det. Va lite nervös och pirrig, men det hör väl till. Klev upp i tid och gjorde mej i ordning, cyklade i snöslask å höll på ramla ett flertal gånger. Peppade och tog hissen upp. Hissen vägrade gå högre än till fjärde våningen så jag fick gå de restrerande tre. När jag kliver in där med andan i halsen så möts jag av : "Hej Jonna! Men visst ska du komma först imorrn?" Kul... Men jag kan ta gift på att det var idag! Vi hade kommit överens om det och jag till å me dubbelcheckade det när jag var där å gjorde praktiskt prov i december. Så inget va ju klart när jag kom. Kändes ju som en bra första dag.. Blev lite improviserat. Gick runt å kika å tog kort till passerkortet (blev ju lika bra som alltid;-)). Sen fick jag gå hem kl 12. 9-12, hoppas alla dagar e så korta ;-) Lite snopet kändes de i alla fall.. Har ju laddat för det här. Så nu börjar jag väl imorrn då. Ska gå med undersköterska imorrn för å lära mej rutiner, sen e jag ledig torsdag och går sen helgen med sjuksköterska. Så jag antar att jag kliver på mitt första pass som sjuksköterska kl 13.00 på fredag då. Men men, allt går. Får ladda om bara.

Alltså vad härligt det är att ha ett eget kök!!! Helt klart en lyx!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är bara att bryta ihop och komma igen! Och jag hoppas jag kan hälsa på dig i det där köket, snart...

Postat av: kat

hoppas du fick en riktigt lång dag idag istället =) spännande!

2009-01-21 @ 17:39:21
URL: http://katarinaaa.blogg .se
Postat av: erika

Härligt att du kommit igång! Här börjar det också närma sig. Ska vikariera första dagen i morgon. Spännande! Kul att du kom förbi på examensceremonin i lördags! =) Vi hörs! Kramar!

2009-01-27 @ 13:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback