första veckan = check!

Sådär, nu var jag igång på riktigt! Har gjort min första vecka som sjuksköterska! Började med en jobbhelg första helgen.. Tack för de. Men nu är helgen gjord och jag är ledig idag! Måste ändå säga att det gått ganska bra. Känns helt okej. Men det är tryggt och gå bredvid nån må jag säga. Hon är alltid där å påminner om jag glömt något å så. Blir svårt när man ska gå själv..  Tror att det är då det jobbigaste kommer.. När man står själv som ansvarig och ska fatta beslut.. Å på helgerna har man miljarders patienter per sjuksköterska!! Fattar inte hur man ska hinna med.. Det var svårt å hinna med i helgen å då var vi ju två stycken.. Det får väl visa sej hur de går. Andra har ju klarat det före mej, så de vore väl tusan om inte jag också ska klara det!

Annars rullar det på. Trivs fortfarande toppen i lägenheten! Så gött me kök! Kul å kunna ha kompisar på middag utan att en massa andra personer är i köket samtidigt! Fått en del härliga inflyttningspresenter också. Men den mest originella fick jag i söndags. Massa förpackningar med hotdogs och en skinkstek... Kul å behövligt!

Måste väl också, efter påtryckningar, göra ett tillägg till mitt inlägg om 2009-möjligheternas år. Glömde tydligen å nämna en viss person i samband med detta inlägg.. Hoppsan, det var absolut inte alls meningen... Nu är du nämnd. Nu får du va nöjd.  

Kommentarer
Postat av: k

helt rätt. tänk alla som har klarat det innan dej. det där bli en plätt! puss

2009-01-27 @ 19:14:42
Postat av: kh

var väl inte riktigt det jag tänkt mig, men jag nöjer mig. tönt.

2009-01-28 @ 11:16:27
Postat av: Johanna

Kul att höra att det går bra :) Du kommer att klara av att gå själv sen me :) Du e så duktig!



Härligt att du trivs i lägenheten :)

Postat av: Erika

Härligt att ha kommit igång med jobbet! Hoppas allt kommer att gå fint nu. Jag litar på dig! ;) Pöss på re

2009-01-30 @ 11:34:23
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback