Legitimerad sjuksköterska

Ja, så var man då färdig med studierna!! Skolan är slut och en ny fas i livet ska till å börja.  Denna helg har varit helt underbar!! Kunde inte ha varit bättre! I torsdags var det dags för sista seminariet på utbildningen. Patientfallseminarium i psykiatri. En gruppuppgift var det. Alla hade gjort en del å så klistrade vi ihop det. Alla va tvungna att kunna allt, för lärarna skulle peka på vem av oss 10 i gruppen som skulle redovisa. Motivationen att lära sej allt detta utantill låg väl inte på topp så där dan innan examen.. Men jag kände att de va så liten chans att jag skulle få redovisa så jag skummade bara igenom det en gång. Men vem fick redovisa om inte Jonna Roos... Det är ju förbannat också! Gick lite knackigt, men alla blev iaf godkända!

På fredan var det den stora dagen! Spenderade hela förmiddan med flytt till lägenheten i Luthagen. Lämnade in nycklarna till studentrummet också. Konstigt.. Sen var det dags att kamma till sig och bege sej mot universitetsaulan Där ställde hela klassen upp sej och så blev vi fotograferade. Efter det var det nervös väntan.. Gästerna kom å satte sej och vi ställde upp oss på två led och tågade in i aulan till trummusik. Riktigt högtidligt och pampigt kändes det! Otroligt fin lokal! Sen fick vi gå upp en och en och ta emot broscherna och ett kuvert. Vilken känsla!! Underbart med en sån avslutning efter tre års studier! Efter aulan så gick vi och Hannahs familj ut och åt på Tzatsiki. Riktigt bra mat och mysigt!

På lördagen stod IKEA på schemat. Alltid roligt!! Sen var det dags igen för att kamma till sig och åka iväg till Elin för lite champansch innan vi begav oss till Göteborgs nation för klassens examensmiddag! Nästan hela klassen var där. Riktigt bra trerätters middag och härlig stämning!! Många tal och tävlingar osv. Alla va verkligen på topp! Efter kl 22 fick gästerna komma. En helt fantastiskt lyckad kväll!!! Så underbart roligt!! Ville aldrig att kvällen skulle ta slut! Vid halv fem va jag iaf hemma efter 12 timmars kalajs! Kvällen enda jobbiga ögonblick var när Hannah skulle åka.. Hon har flyttat härifrån idag och det kommer bli så tomt. Jag hatar, som bekant, att säga hej då och igår var inget undantag. Men förutom det så var allt så otroligt underbart!!

Sitter här i lägenheten nu och trivs! Känner på mej att det här kommer å bli bra! Jag har äntligen fått ett eget kök!! Helt fantastiskt! Mycket som hänt på kort tid, men jag ser ändå med spänning framemot framtiden! Ledig imorrn också, sen sätter allvaret igång.. Kl 9.00 på tisdag kliver jag på mitt första pass som sjuksköterska!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är härligt att se att du är på kalas så många timmar, känns som om vi ska prova det ihop nån gång :)

Postat av: Erika

Det är ju helt fantastiskt att vi är färdiga. Jag gör allt lite segare än dig, men jag är starkt på g. I måra bär det av med flyttlasset. Och lördag ceremoni. Kul!!! Hoppas första dagen på jobbet blir bra! Lycka till! Du kommer vara grym på det du gör! =) KRAMAR!

2009-01-19 @ 23:12:22
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback