Frekvens...

Hur ofta ska man egentligen uppdatera sin blogg? Det finns verkligen alla variationer. Kan ju undra vad som är rätt. Själv vet jag att jag har ganska låg uppdateringsfrekvens. Men ändå, jag bloggar ju i alla fall. Sen har vi de här som uppdaterar flera gånger per dag. Vad är det? Har man verkligen ett så otroligt intressant liv att man bara måste dela med sig till alla andra var tredje timme? Eller är det bara en fasad utåt, för att man ska verka vara så otroligt intressant som person? Men, på riktigt, om man hade ett sånt busy liv som va fullt med aktiviter och som va perfekt, skulle man då verkligen ha tid att uppdatera bloggen hela hela tiden? Ja, de e olika. Hur som, jag läser ju ändå och tycker att det är intressant att följa andras bloggar. Alla får göra som de vill.

Annars rullar det på. Har bra dagar och dåliga dagar. Tungt ibland, men jag fixar det. Kan bara inte låta bli att undra ibland när det ska bli min tur på riktigt. Men men, det är väl en tid för allt. Man ska va tacksam för det man har och att man är frisk. Fick höra idag om en otroligt tragisk händelse som gör att man ser annorlunda på saker och ting. Man måste faktiskt bli bättre på att stanna upp och tänka till och uppskatta det man har. Finns de som har det värre. Fick även ett otroligt härligt glädjebesked idag! Något jag väntat och hoppats på länge, men inte riktigt vågat tro på. Håller alla tummar och tår!

Imorgon väntar en ledig dag efter en helg fylld med jobb.. Tung period på jobbet igen. Hoppas på en vändning snarast. Förra veckan fick vi besked att vi ska spara ner tjänster på avdelningen. Två personer kommer att försvinna och andra tjänster kommer skäras ned. Hur ska man kunna springa fortare? Tror att de glömmer att det är människor vi tar hand om, inte saker. Det är så otillfredställande. När man går hem vet man att man gjort allt man kan, sprungit så snabbt det går, lagt upp arbetet på det mest effektiva sätt, tagit kortare raster och ändå hinner man inte med det man ska. Hur ska vi då kunna skära ner? Stackars patienter. Bara hoppas man inte blir sjuk. Har inget förtroende för sjukvården. Men sen så finns det de där dagarna då man känner att man gör ett bra jobb, när man får beröm av nån söt patient eller känner att man med gott samvete kan gå hem och veta att man gjort ett bra dagsverke. Tyvärr blir de dagarna allt mer sällsynta.. Därför har jag beslutat att gå ner i tid. Om jag ska känna att jag orka ge allt på jobbet när jag är där så måste jag ta hand om mej själv också. Så, över sommaren kommer jag jobba 80%. Ska bli skönt. Vill inte uppleva en sommar som förra igen.

Denna vecka blir en bra vecka. Känner det på mej. Imorgon på lediga dagen ska jag förhoppningsvis inviga min långfärdsskridskor! Vi har dock satt en köldgräns på -15grader. Idag bet det fint i kinderna när man trava till jobbet i -23... Vi får se. Sen på fredag bär det av! Då åker jag och Annelie till Alperna!! Som vi längtat! Tio dagars ledigt och sju dagar i backen! Ska bli så skönt att komma bort lite. Slappna av från alla tankar. Hoppas på finväder! Åker dock till en ort med typ 300 soldagar/år...;-)

Så, de ska nog ordna upp sej för mej också. Så småningom.

Kommentarer
Postat av: Erika

Det låter sunt att du satsar på att ta hand om dig själv, både genom att gå ner i arbetstid och en otroligt häftig resa! Vad kul att det blir av! =) Och du... Jag är övertygad om att du är oerhört duktig på det du gör på jobbet! Stor kram!

Postat av: Erika

Det låter sunt att du satsar på att ta hand om dig själv, både genom att gå ner i arbetstid och en otroligt häftig resa! Vad kul att det blir av! =) Och du... Jag är övertygad om att du är oerhört duktig på det du gör på jobbet! Stor kram!

2010-02-23 @ 22:44:13
URL: http://erikao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback